رایانه و حومه

آیا تا به ‌حال برایتان پیش آمده كلید رایانه را زده و آن‌را روشن كنید اما صفحه نمایش سیاه بماند؛ به گونه‌ای كه نه تصویری روی آن نمایان شود و نه هیچ صدایی از بلندگوهایش شنیده شود؟ در این حالت دستگاه روشن شده و فن خنك كننده آن به‌كار می‌افتد اما از كار كردن آن خبری نیست. بسیاری مكرر كلید روشن/خاموش را می‌زنند، صفحه نمایش را دستكاری كرده، سیم‌های ارتباط آن با رایانه را تعویض می‌كنند یا ماژول‌های حافظه رم و كارت گرافیك را بیرون كشیده و دوباره در جای خود می‌زنند اما باز هم نتیجه‌ای نمی‌گیرند. در این حالت تنها اشكالی كه به ذهن خطور می‌كند این است كه شاید ایراد از پردازنده یا مادربرد دستگاه باشد اما باز هم نمی‌توان ایراد را از این دو قطعه دانست. خب، پس باید چه‌كار كرد؟ ما در پی سی ترفند روشی را برای شما شرح می‌دهیم كه دقیقا می‌توانید تشخیص دهید كه ایراد دستگاه مربوط به كدام قسمت و كدام قطعه رایانه است و خیلی راحت و مطمئن اقدام به تعمیر، تعویض و رفع آن كرده و سیستم خود را دوباره راه‌اندازی كنید.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:8
HFCPU

یکی از امکاناتی که برای اولین بار در ویندوز 7 رونمایی شده است قابلیت Scan and Fix است که در قالب یک پنجره به هنگام اتصال فلش دیسک و به طور کلی دیسک های برداشتنی (Removable Disk) به دستگاه نمایش داده می‌شود. کاربرد Scan and Fix در اسکن و تعمیر مشکلات سیستمی سخت‌‌افزارهایی که است که به کامپیوتر متصل می‌شوند. در صورتی که به این قابلیت علاقه‌ای ندارید با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون به معرفی آن خواهیم پرداخت می‌توانید آن را غیرفعال کنید



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:2
HFCPU

کلیدهای میان‌بر همواره باعث تسریع در کار با ویندوز شده و علاوه بر آن شما را در کار با کامپیوتر حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهند. در ویندوز جدید شرکت «مایکروسافت» با نام «ویندوز 8» نیز کلیدهای میان‌بر جدیدی وجود دارند که موجب تسهیل کار کاربران می‌گردند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 30 کلید میان‌بر جدید در «ویندوز 8» بپردازیم.

1. Win + Print Screen: گرفتن عکس از صفحه نمایش (تصویر مستقیماً در Pictures Library و با فرمت PNG ذخیره می‌گردد).



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:56
HFCPU

یکی از ویژگی‌های جدیدی که در ویندوز 8 وجود دارد «صفحه قفل» یا «Lock Screen» است. این صفحه که به هنگام ورود به حساب کاربری در ویندوز نمایش داده می‌شود در درجه اول برای صفحات نمایش لمسی بهینه شده است. در این صفحه علاوه بر یک تصویر پشت‌زمینه، اطلاعاتی نظیر تاریخ، زمان و اطلاع‌رسانی‌هایی در خصوص سیستم به چشم می‌خورد. با وجود زیبا بودن این صفحه، وجود آن باعث افزایش مراحل مورد نیاز برای ورود به حساب کاربری در ویندوز خواهد شد. در صورتی که دوست دارید دیگر این صفحه را نبینید و آن را غیرفعال کنید در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت. بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار داده و در محیط Run عبارت gpedit.msc را وارد نمایید (این کار را می‌توانید در صفحه Start نیز صورت دهید).
اکنون در پنجره Local Group Policy Editor از قسمت سمت چپ پنجره به مسیر Computer Configuration\Administrative Templates\Control Panel\Personalization بروید.
حال از قسمت دیگر پنجره بر روی Do not display the lock screen دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید باز شده گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.
اکنون اگر یک‌بار از حساب کاربری خود خارج شوید خواهید دید به هنگام ورود مجدد، به جای صفحه Lock مستقیماً وارد صفحه Login به ویندوز خواهید شد.



           
یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:52
HFCPU

در «ویندوز 8» بر خلاف ویندوزهای قبلی، پس از ورود به ویندوز، کاربر مستقیماً وارد صفحه دسکتاپ نمی‌شود. بلکه ابتدا صفحه Metro Startup نمایان شده و پس از آن کاربر می‌تواند وارد صفحه دسکتاپ شود. در صفحه Metro Startup مجموعه‌ای از میان‌برها و برنامه‌ها جهت دسترسی سریع‌تر وجود دارد. اما در صورتی که به این صفحه علاقه‌ای ندارید و دوست دارید مانند گذشته پس از بوت شدن ویندوز وارد صفحه دسکتاپ خود شوید، در این ترفند قصد داریم به معرفی 3 روش مختلف برای حذف Metro Startup و ورود مستقیم به صفحه دسکتاپ در «ویندوز 8» بپردازیم.


این روش آسان‌ترین روش برای این کار می‌باشد.

کافی است به پوشه C:\Windows\System32 مراجعه نمایید.
اکنون فایل shsxs.dll را یافته و آن را با استفاده از راست کلیک و انتخاب Rename به نامی دیگر مثلاً shsxs_backup.dll تغییر نام دهید.
با این کار دیگر خبری از صفحه Metro Startup نبوده و ویندوز مستقیماً وارد دسکتاپ می‌شود.
در صورتی که قصد بازگردانی صفحه Metro Startup را داشتید نیز می‌توانید مجدداً shsxs_backup.dll را به shsxs.dll تغییر نام دهید.



           
یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:48
HFCPU

آیا میدانستید ؟ !



آیا میدانستید که
کهکشان راه شیری تقریبا صد میلیارد ستاره دارد ؟

آیا میدانستید که شن خیس از شن خشک سبک تر است ؟

آیا میدانستید که بهترین زمان خواب از ساعت ۱۰ شب تا اذان صبح است ؟

آیا میدانستید که به اعدادی که بیش از نه رقم دارند، اعداد نجومی گویند ؟



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:49
HFCPU

Proxifier نرم افزاري است كه به برنامه هاي مختلف ، اجازه دسترسي به شبكه ، تحت يك proxy server را مي دهد. شما به كمك اين برنامه مي توانيد به راحتي از نرم افزار هاي مورد علاقه خودتون استفاده كنيد بدون اينكه تنظيم خاصي رو در اونها انجام بدين.با اين نرم افزار به راحتي ميتونيد از همه نوع برنامه نظير ، مرورگرها ، برنامه هاي ftp ، بازي هاي شبكه ،ICQ, IRC, Kazaa, telnet, ssh و غيره و به وسيله يه proxy server استفاده كنيد.اين برنامه امنيت شما رو با تغيير IP تامين مي كند . نكته قابل توجه اينكه اين است كه اين برنامه از اكثر برنامه هاي بررسي ايميل نظير Outlook, Eudora, Netscape و . . پشتيباني مي كند و شما مي توانيد با خيال راحت ايميل هاي خود را به كمك يك proxy server ارسال و دريافت كنيد.همچنين اين برنامه اطلاعات شما رو بصورت گرافيكي به شما نشان مي دهد. در ضمن اين برنامه از SOCKS v4, SOCKS v5, and HTTPS هم پشتيباني مي كند(برای دانلود بر  روی پروکسی فایر متن انگلیسی کلیک کنید)

proxifier



           
یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:0
HFCPU

با استفاده از دستورات موجود در این لیست که بیش از 110 دستور را شامل میشود شما میتوانید تنها از طریق Run ویندوز ، و تایپ ساده دستور کوتاه بلافاصله برنامه مورد نظر را اجرا نمایید. این برنامه میتواند برنامه های معمولی ویندوز و حتی برنامه های متفرقه نصب شده باشد. در صورتی که بتوانید تعداد زیادی از این دستورات را به خاطر بسپارید و آنها را در کار روزانه خود هنگام کار با کامپیوتر به کار بگیرید ، آنگاه شما را میتوان یک کاربر واقعأ حرفه ای در ویندوز نامید.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:44
HFCPU

یش‌بینی گرایش‌های فن‌آوری آینده همواره دشوار بوده اما این لپ‌تاپ‌های مفهومی که ازسوی سازندگان رایانه و علاقه‌مندان فن‌آوری ارائه شده، معدود نشانه‌هایی از آنچه ممکن است پیش روی باشد، فراهم می‌کند.

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:3
HFCPU
درباره وبسایت


Engineer Hashem Fazeli provider of computer services (software and hardware) in Neyshabur
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر و حومه و آدرس hfcpu.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:






HFCPU
تماس با ما